Op deze pagina vindt u de algemene voorwaarden van Milligen Keukens.
Heeft u een vraag of wilt u meer informatie? Neem gerust contact op,
wij vertellen u graag meer.
Algemene voorwaarden
1. Toepasselijkheid
1.1. Deze algemene voorwaarden worden gebruikt door Milligen Keukens (hierna: “Milligen”); Adres: Elspeterweg 71 A2, 3888 MT Uddel; KvK-nummer: 1394805; BTW-nummer: NL865642011B01; E-mail: info@milligenkeukens.nl; Telefoon: (085) 163 38 00.
1.2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes die bij Milligen worden aangevraagd en alle werkzaamheden die door Milligen worden uitgevoerd voor de klant.
1.3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden worden opgenomen in de offerte waarbij deze afwijkingen zijn overeengekomen en zijn alleen geldig als Milligen en de klant hiermee hebben ingestemd. Bij eventuele tegenstrijdigheden tussen de offerte en de algemene voorwaarden gaat de offerte voor.
2. Offertes en overeenkomsten
2.1. Voordat Milligen begint met de uitvoering van werkzaamheden worden eerst de wensen van de klant geïnventariseerd. Op basis van de wensen wordt vervolgens een eerste ontwerp gemaakt. Dit eerste ontwerp zal daarna worden gepresenteerd aan de klant en worden besproken. Aan dit onderwerp, de presentatie en de bespreking kunnen geen rechten worden ontleend door de klant. Op basis van de uitkomsten van de presentatie en de bespreking met de klant zal Milligen een vrijblijvende offerte opstellen. Deze offerte wordt samen met de algemene voorwaarden naar de klant gestuurd en is geldig tot 30 dagen na de offertedatum. Als de klant schriftelijk of per e-mail met beide heeft ingestemd gaat Milligen aan de slag met de uitvoering.
2.2. Bij het opstellen van de offerte baseert Milligen zich op de door de klant verstrekte informatie, afmetingen en eventueel ook op de door Milligen zelf gedane metingen. Het is belangrijk dat de klant alle voor het opstellen van de offerte relevante informatie aan Milligen verstrekt. Milligen is niet verantwoordelijk voor onjuistheden of afwijkingen in offertes als deze het gevolg zijn van onjuiste informatie van de klant of als deze vaktechnisch aanvaardbaar zijn.
2.3. Milligen doet haar uiterste best om de werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Eventuele (lever)termijnen die aan de klant worden gecommuniceerd zijn bij benadering en daarom altijd indicatief. Milligen doet haar best om de termijnen na te komen maar garandeert niet op voorhand dat dit lukt. Een overschrijding van zo’n termijn is daarom geen tekortkoming waardoor de overeenkomst kan worden ontbonden.
2.4. Mocht het tijdens de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn om deze te wijzigen, dan zullen Milligen en de klant dit met elkaar bespreken en zal Milligen aan de klant laten weten welke gevolgen de wijziging heeft voor de prijs en eventuele besproken termijnen.
2.5. Elke keuken van Milligen is een uniek maatwerkproduct en volledig volgens de wensen van de klant ontworpen. Het ontbinden van een koopovereenkomst bij Milligen is daarom normaalgesproken niet mogelijk. Mocht de klant toch een goede reden hebben om een koopovereenkomst te ontbinden dan kan de klant contact opnemen met Milligen en zal Milligen samen met de klant naar de mogelijkheden kijken.
3. Transport en montage
3.1. Tenzij anders overeengekomen draagt Milligen het risico van beschadiging en verlies van de keukenonderdelen tijdens het transport naar de montagelocatie. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om bij de aflevering aanwezig te zijn, de keukenonderdelen te controleren op beschadigingen en deze te laten vastleggen op het afleverbewijs.
3.2. De klant zorgt ervoor dat de montagelocatie bouwkundig geschikt is voor de montage van een keuken en voldoet aan alle wettelijke voorschriften. Ook informeert de klant Milligen tijdig over alle bijzondere omstandigheden die van belang kunnen zijn voor de montage, zoals bijvoorbeeld de aanwezigheid van installatiepunten, leidingen of de noodzakelijkheid van een lift of kraan.
3.3. Tenzij anders afgesproken komen de kosten en het risico van het bouwkundig geschikt maken van de montagelocatie en het gebruik van bijzondere hulpmiddelen door Milligen voor rekening van de klant. Dit geldt ook voor schade die ontstaat als gevolg van onjuiste door de klant verstrekte informatie, (bouw)kundige gebreken aan de montagelocatie of in materialen of hulpmiddelen die door de klant ter beschikking zijn gesteld of werkzaamheden die de klant tegen het uitdrukkelijke advies van Milligen wil laten uitvoeren.
3.4. Milligen mag bij de samenstelling van de keuken en de aflevering en montage gebruik maken van onderdelen, apparatuur en diensten van derden.
4. Prijzen en betaling
4.1. Alle prijzen in offertes zijn inclusief BTW. Tenzij anders afgesproken werkt Milligen altijd op basis van een vaste prijs.
4.2. Het totaalbedrag voor de levering en montage van de keuken wordt door Milligen in twee gedeeltes in rekening gebracht bij de klant. Het eerste gedeelte betreft een aanbetaling van 30% van het totaalbedrag, dit wordt gefactureerd bij de totstandkoming van de overeenkomst en dient per ommegaande te worden voldaan. Facturatie van het restant vindt plaats bij de aflevering van de keuken op de montagelocatie. Het restantbedrag dient op of voor de aflevering en montage te zijn voldaan.
4.3. Tenzij anders afgesproken is de betalingstermijn van facturen veertien dagen na de factuurdatum. Bezwaren tegen facturen dienen binnen tien dagen na de factuurdatum bekend te zijn bij Milligen, daarna geldt een factuur als geaccepteerd. Als de klant niet tijdig betaalt is er zonder nadere ingebrekestelling sprake van verzuim en mag Milligen de factuur invorderen en daarbij de wettelijk toegestane rente en incassokosten in rekening brengen. Bij het achterwege blijven van betaling heeft Milligen het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat eventuele uitstaande facturen volledig door de klant zijn betaald.
4.4. Prijswijzigingen en meerkosten mogen door Milligen worden doorberekend aan de klant voor zover de wet of deze algemene voorwaarden daarin voorzien.
4.5. Milligen blijft eigenaar van de keuken totdat de klant alle facturen volledig heeft voldaan.
5. Klachten en garantie
5.1. Milligen spant zich in om vakkundig te werk te gaan en draagt zorg voor een kwalitatief hoogwaardig eindresultaat. Mocht de klant niet tevreden zijn, dan kan de klant aanspraak maken op de wettelijke garantie. Op onderdelen en apparatuur van derden is de fabrieksgarantie van de desbetreffende leverancier van overeenkomstige toepassing.
5.2. De klant zal eventuele klachten zo snel en duidelijk mogelijk schriftelijk of per e-mail indienen bij Milligen. Klachten over gebreken of schade die wordt geconstateerd bij de oplevering van de keuken dienen bij voorkeur binnen veertien dagen na oplevering te worden ingediend bij Milligen. Als er binnen veertien dagen na de oplevering geen klachten worden gemeld, dan wordt aangenomen dat de klant geen klachten heeft over de opgeleverde keuken. Klachten over gebreken die na de oplevering ontstaan moeten binnen twee maanden worden gemeld bij Milligen.
5.3. Na het ontvangen van een klacht zal de klant Milligen in de gelegenheid stellen om het gebrek te inspecteren. Is er sprake van een gegronde klacht, dan zal Milligen in overleg met de klant zorgdragen voor een herstel van het gebrek of een andere passende compensatie aanbieden.
5.4. Afwijkingen in kleur, materiaal en dergelijke die uit vaktechnisch oogpunt aanvaardbaar zijn, komen niet of in verminderde mate in aanmerking voor garantie of schadevergoeding.
6. Geheimhouding en privacy
6.1. De klant en Milligen zullen alle informatie die ze van elkaar ontvangen vertrouwelijk behandelen en alleen voor de uitvoering van de overeenkomst gebruiken. Deze verplichting geldt niet voor informatie die al op een legale manier openbaar is of al in het bezit was van de ontvangende partij. Daarnaast mogen beide partijen de vertrouwelijke informatie indien nodig in het kader van een wettelijke verplichting aan een overheidsinstantie ter beschikking stellen.
6.2. Mocht er bij de uitvoering van opdrachten sprake zijn van de verwerking van persoonsgegevens door Milligen, dan gelden de volgende afspraken:
a. Milligen spant zich in om deze persoonsgegevens conform de toepasselijke wetgeving te verwerken en niet langer te bewaren dan nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst;
b. (Sub-)verwerkers worden alleen door Milligen ingeschakeld als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht;
c. Er worden passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen ter bescherming van de persoonsgegevens genomen. Hierbij wordt steeds rekening gehouden met de stand van de techniek;
d. Indien van toepassing zal Milligen meewerken aan het faciliteren van de melding van datalekken of verzoeken van derden in het kader van hun rechten onder de toepasselijke wetgeving. De kosten die hiervoor Milligen worden gemaakt komen voor rekening van de klant;
e. Milligen wordt door de klant gevrijwaard voor aanspraken van derden tegen de klant die het gevolg zijn van een schending van de toepasselijke wetgeving door de klant.
7. Intellectuele eigendomsrechten
7.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op ontwerpen, afbeeldingen, stalen en dergelijke blijven het eigendom van Milligen. Zonder toestemming van Milligen mag de klant deze daarom op geen enkele manier verveelvoudigen, openbaar maken of exploiteren.
8. Aansprakelijkheid
8.1. Tenzij anders afgesproken is de aansprakelijkheid van Milligen beperkt tot de wettelijke aansprakelijkheid. Milligen is nooit aansprakelijk voor schade die wettelijk gezien voor rekening van de klant moet komen of anderszins niet toerekenbaar is omdat de schade het gevolg is van externe omstandigheden waar Milligen geen invloed op kon hebben.
9. Overige bepalingen
9.1. Als er sprake is van een overmachtssituatie waardoor Milligen de overeenkomst niet kan uitvoeren, dan resulteert zo’n situatie niet in een schending van de overeenkomst mits alle redelijke maatregelen zijn genomen om alsnog aan de verplichtingen te voldoen en deze overmachtssituatie niet het geval is van het achterwege laten van voorzorgsmaatregelen ter voorkoming van de overmachtssituatie. Als de overmachtssituatie langer dan drie maanden duurt kan een overeenkomst worden geannuleerd en heeft de klant recht op terugbetaling van het niet-uitgevoerde gedeelte van de opdracht.
9.2. Eventuele nietigheid of vernietigbaarheid van bepalingen uit deze algemene voorwaarden heeft geen gevolgen voor de geldigheid van de overige bepalingen. Milligen en de klant zullen dan met elkaar in overleg treden en nieuwe bepalingen vaststellen die zoveel mogelijk recht doen aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepalingen.
9.3. Het is de Klant niet toegestaan om zonder voorafgaande toestemming van Milligen rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde.
9.4. Milligen mag de overeenkomst zonder ingebrekestelling ontbinden bij een faillissement, uitstel van betaling of schuldsanering van de klant.
9. Toepasselijk recht
10.1. Op alle offertes en opdrachten is Nederlands recht van toepassing.
10.2. Mocht er een geschil ontstaan, dan zullen Milligen en de Klant eerst met elkaar naar een mogelijke oplossing zoeken. Lukt dat niet, dan zal het geschil aan de bevoegde rechter worden voorgelegd.
.
Laat uw smaak en verhaal
vertalen in een Milligen® keuken